Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.07.2009 16:13 - първите 6 години
Автор: byronesque Категория: Забавление   
Прочетен: 3955 Коментари: 6 Гласове:
5


Постингът е бил сред най-популярни в категория в Blog.bg Постингът е бил сред най-популярни в Blog.bg

Казват, че първите шест години са най-важни. Аз нямам много спомени от тогава, затова и не знам дали именно те са ме оформили като характер. Със сигурност знам, че ненавистта ми към кока кола датира от тогава, така че вярвам твърдо, че първите шест са най-важни.

И все пак, според разкази на очевидци, съм била изключително кротко бебе. Толкова кротко, че на баба ми й се налагало да ме хапе, за да се разплача и следователно тя да се увери, че имам глас. Освен това е било почти сигурно, че мога да бъда намерена точно там, където съм оставена. Включително и съм спяла седнала на кукуто си. И състрадателна съм била – винаги съм молила мама да спира да пее Зайченцето Бяло до средата, защото ми е ставало тъжно, когато сядало да плаче малкото юначе.

Въобще – дете-мечта. Биех се само с вуйчо ми, но до болница не сме стигали. В общи линии конфликтът ни стигаше до тиксо залепено на бретона ми; секунди по-късно, осъзнавайки какво е направил, той изрязваше стореното и така развих афинитета си към нестандартни бретони.

Освен всичко бях и страхливо дете – страхувах се от всичко, включително и от големия ми мечок-играчка, който през деня играеше роля на най-добрия ми приятел, но през нощта молех мама да го слага по-далеч от леглото, за да не ме изяде случайно. Беше ме страх и високо, стълби, кучета, някои от приятелите на дядо ми, тъмното. Веднъж баща ми ми подари 10 долара (които изхарчих за дъвки и сандали в корекома), защото бях скочила от около метър височина. Героиня. Стефка Костадинова.

Не запазих дълго своята мълчаливост. Мама все още си спомня как в една прекрасна събота сутрин, когато нормалните хора искат да поспят поне до 8, аз съм започнала да говоря за живота, вселената и всичко. Вече събудена, мама ми предложила да играем на игра – мълчанка. Засякла е. 10 секунди след началото на играта, аз, вече явно загубила спортния дух, съм казала дълбокомисленото „Муууууу”.

Бях и упорита. Имаше период, през който упорито не ядях нищо, стисках устни и въртях глава, за да не би все пак някоя лъжица да пробие фронтовата линия на устните ми. Бях и твърда в решението си да ходя да се люлея на люлките в 8 вечерта през декември – като вчера ми е пред очите. Аз, в жълтите си ботушки, стоя на масата и чакам нашите да се нахранят, за да ги заведа на люлките.

В детската градина бях най-обгрижваното дете. Не защото дядо ми работеше в ДС, а защото баба ми работеше в кварталния магазин за хранителни стоки. Затова и много често учителките ми казваха: „Мила е много мила. Ще попиташ ли баба си кога ще докарват салам?” Други знаменити фрази, които съм запомнила от тази институция са: „Ася реже като истинска майка” (по повод рязането с ножица в права линия, екзекутирано от въпросната Ася); „Който не си изяде супата, ще му я изсипя във врата” (познато, а?) и други подобни.

В детската градина срещнах първата си голяма любов – Сашко. Сашко живееше много близо до вкъщи и беше най-високото момче в групата, а аз – най-високото момиче. Пред огледалата в тоалетните често стояхме и се гледахме и той казваше: „Виж – ти си най-високата и аз съм най-високия. Когато пораснем, ще се оженим и ще имаме високи деца!” В първи клас, обаче, вече имахме идеологически различия и така и не стигнахме до брак. Не съм го виждала от тогава, но никога няма да забравя русолявия висок Сашко в огледалото.

Така и не се научих да карам колело като малка – освен че, естествено, ме беше страх, бях притежател на Балканче, което тежеше около 4 пъти повече от мен и аз така и не се научих да оперирам с него. С вуйчо ми си правехме състезания – докато аз измина разстоянието между два входа с моето колело, той обикаляше блока с неговото. Винаги той печелеше и скоро загуби интерес да играем на това. Върнахме се към доброто старо тиксо.

И тъй като още като малка се отличавах с изключителната си способност да НЕ съм сръчна (и да не режа като истинска майка), да НЕ спортувам и да НЕ мога да пея, бях включена към Сендовската система за деца-таланти от първи до пети клас. В художествена паралелка. Още тогава се зароди моята дизайнерска страст. В момента, заради дизайнерските ми набези, на работното ми място ми завиждат, сигурна съм. Само където умело маскират завистта със смях, който дори изглежда искрен.

Но да се върнем на първи клас – който не е запознат със Сендовската система, е загубил много. Няма толкова разчупена и волна програма. По цял ден играеш на училище, не пишеш никакви домашни, не учиш лулички и камшичета, а пишеш печатно и не носиш на мама никаква „огърлица от шестици” – бележниците ни ги въведоха чак в пети клас. Въобще – бях облагодетелствана отвсякъде.

Сега като си помисля, бях щастливо дете с родители, на които никога не съм ревала „Искам колаааааааааа”.



Тагове:   шест,


Гласувай:
5



Следващ постинг
Предишен постинг

1. анонимен - малко познато
16.07.2009 20:13
Част и от моите спомени се припокриват с Вашите. Само, че никой от нашите не беше в ДС, на затова пък майка ми определяше салама и мръвката на хората :). За Сендоата система пък не знам нищичко. Успех и със здраве
цитирай
2. lubara - Не бяха ли седем?!
16.07.2009 21:32
Не бяха ли седем?!
цитирай
3. byronesque - 6-7
16.07.2009 21:49
бе май бяха 7 наистина хахаха
цитирай
4. thetrooper - Зависи дали човек тръгва на училище на 6,
17.07.2009 00:32
или на 7 години...:)
цитирай
5. анонимен - Васил Стефанов
17.07.2009 08:55
Свежо. И приятно. С атмосфера, самоирония и лека носталгия. Или по-скоро аз така чета...
цитирай
6. анонимен - xaai;sneja sam;ti si neveroiatno ...
17.07.2009 16:40
xaai;sneja sam;ti si neveroiatno xlape;napred;
цитирай
Търсене

За този блог
Автор: byronesque
Категория: Лични дневници
Прочетен: 365369
Постинги: 78
Коментари: 437
Гласове: 719
Архив
Календар
«  Април, 2024  
ПВСЧПСН
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930